Utlysning Anbud NM baristakunst 2011

Det utlyses nå en anbudsrunde for vertskap til NM i Klassisk Baristakunst, Cuptasting, LatteArt, Coffee in Good spirits for 2011!! Ønsker du at din by eller din bygd skal være vertskap for årets event i 2011? Les videre!

Alle byer og barer og bygder står helt fritt til å sette i gang undersøkelsene for å få «hoste» NM 2011. Det må sendes inn en søknad til SCAE innen 20. september 2010.

Et så stort og ikke minst viktig arrangement krever administrasjon, organisering og praktisk gjennomføringsevne. Mye ligger i god planlegging i forkant. Her er et info-kit over hva en søknad om å være vertskap for NM bør inneholde:

Konkurransen:

–        Et velegnet sted for gjennomføring av alle grener over fire hele dager.(Inkludert èn dag til rigging) Et velegnet sted har plass til både et konkurranseområde, god deltaker-håndtering, rikelig med preppe-områder for alle grener, egne dommer-rom, plass til utstillere og stands, og ikke minst plass for publikum.

–        Konkurranseområdet bør ha plass til tre gode konkurransebord i «L» for Klassisk Baristakunst, Latte Art og Coffee in Good Spirits

–        Tilrettelagt vann, strøm, avløp og søppelhåndtering. Maskinene som skal brukes benytter 230/400 volt 3 fas og i tillegg må det være tre vanlige stikk tilgjengelig på hver stasjon.

–        Tribune/Publikumsområde

–        Baristarom /utstyrsrom (vannuttak / vaskemaskin)

–        Prepperom for Cuptasting (8 kaffetraktere og 300 kopper, samt runnere skal ut og inn, og administrasjonen for denne grenen må jobbe «i skjul»). Strømuttak/vannuttak

–        Treningsområde (strømuttak/vannuttak)

–        Klargjøring av konkurranseområde i samarbeid med SCAEs NM-komite


Administrasjon:

–        Detaljert plan for gjennomføring, inkludert ansvarsfordeling og gjerne et estimat på hvor mange «runnere» /medhjelpere i hver gren og for hver administrative oppgave

–        Markedsføring av arrangementet – lokalt, internt i bransje og eksternt

–        Håndtering av tilreisende deltakere og dommere (overnatting, transport, ve og vel)

–        Menneskelige ressurser for gjennomføring av arrangementet (runnere/lyd & bilde)

–        Budsjett

–        Definere behov for hjelp fra SCAE


Administrasjon/Sosialt:

–        Overnattingsmuligheter i nærheten av konkurranseområdet

–        Festlokale

–        Avslutningsmiddag/fest

–        Samlingspunkt for sosialt samvær på kveldene

Vi vil at dere skal skape rammen rundt neste NM. Hvordan vil deres drømme-NM være? Vi skal selvfølgelig være med å hjelpe dere, men vi lar dere ta ledelsen!

Har du spørsmål til denne informasjonen, ta gjerne kontakt med

Silje Bjerkås (97612242) eller Morten Aarnæs (46964040)

Vi ser fram til mange gode søknader!